29 اسفند 1402

ستاد دیه استان زنجان

ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند استان زنجان شماره کارت مجازی نزد بانک ملی شعبه امور اقتصادی و دارایی زنجان ۳۶۲۶ ۹۹۹۷ ۹۹۱۸ ۶۰۳۷

زنجانی ها با هزینه آیین ترحیم زندانی آزاد کنند

مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان خواستار شد:

زنجانی ها با هزینه آیین ترحیم زندانی آزاد کنند

مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان زنجان گفت: این ستاد هزینه آیین ترحیم را برای آزادی زندانیان جرائم مالی غیر عمد جمع آوری می کند. در گفتگو با خبرگزاری ایسنا علاءالدین کریمی اظهار کرد : با اجرای طرح های مختلف از ابتدای سال تاکنون 169 نفر از زندانیان جرائم مالی غیر عمد در استان زنجان آزاد شدند که 6 نفر از آن ها خانم بودند. وی مجموع بدهی این افراد را 265 میلیارد و 437 میلیون ریال اعلام کرد و گفت : با تلاش های صورت گرفته، شکات از 103 میلیارد و 984 میلیون ریال بدهی خود گذشت کردند و رقم کمکهای بلاعوض ستاد دیه نیز 20 میلیارد و 513 میلیون ریال است.

این مسئول ادامه داد : 13 میلیارد و 932 میلیون ریال از طرف بنیاد مستضعفان برای آزادی زندانیان جرائم مالی غیر عمد کمک شده و باقی مبلغ بدهی نیز از محل منابع ستاد دیه کشور، بانک های عامل، قبولی اعسار و آورده متهم تامین شده است. دو نفر از زندانیان آزاد شده از سادات بودند که یک خانم برای ادای نذر خود با پرداخت 73 میلیون تومان، زمینه آزادی آن ها را فراهم کرد. مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان زنجان تصریح کرد: در روزهای کرونا که امکان برگزاری آیین ترحیم وجود ندارد، دو خانواده که عزیزان خود را از دست دادند مبلغ مورد نظر برای احسان و برگزاری مجلس ترحیم را برای آزادی زندانیان هزینه کردند که از این طریق نیز 8 زندانی با اهدای مبلغ 53 میلیون تومان از طرف این خانواده ها آزاد شدند.

کریمی با اشاره به اینکه هم اکنون 166 نفر به خاطر جرائم مالی غیر عمد زندانی بوده و در انتظار کمک خیران هستند یادآور شد: با توجه به امکانپذیر نبودن برگزاری آیین ترحیم در شرایط کرونایی، ستاد دیه این آمادگی را دارد احسان مردم را برای آزاد سازی زندانیان جمع آوری کند. این مسئول خاطر نشان کرد: علت عمده محکومیت زندانیان مالی جرائم غیر عمد چک بلامحل غیر کلاهبرداری، نفقه، مهریه و حوادث کارگاهی است و از مردم تقاضا کرد ضمن افزایش آگاهی خود درباره مسائل حقوقی، رعایت این موارد در معاملات و زندگی را جدی بگیرند.